Fogyókúra tévhitek

fogyókúra tévhitek

Rengeteg fogyással kapcsolatos tanácsot lehet hallani, olvasni nap mint nap. A hasznos és műkődő tanácsok mellett sok tévhit is terjed. Lehet Te is bedőltél már valamelyiknek? Ismerd meg a leggyakoribb fogyókúra tévhiteket!

Fogyókúra tévhitek #1 – Szénhidrátot nem szabad enni

A szénhidrát az egyik legnagyobb ellenségnek van kikállítva, pedig szüksége van a szervezetünknek szénhidrátra is, csak nem mindegy, hogy milyen fajta szénhidrátra! A finomított szénhidrátokat, mint például a cukor vagy fehérliszt érdemes valóban kerülni, de az összetett szénhidrátokat lehet fogyasztani. A szénhidrátok fajtáiról bővebben itt tudsz olvasni.

 

Fogyókúra tévhitek #2 – Light termékekből bármennyit lehet enni

Attól még hogy egy termékre az van ráírva, hogy light, diétás, szénhidrátcsökkentett, zsírcsökkentett és lehetne még folytatni a sort, nem feltétlenül jelenti, hogy beilleszthető a fogyókúrás étrendbe. Lehet, hogy ezek a termékek valamennyivel kevesebb cukrot, zsírt, kalóriát tartalmaznak, mint a nem light változatuk, de ettől még lehet hogy így is sok a kalória bennük. A zsírszegény tejtermékekbe például cukrot szoktak tenni, mivel a zsírtartalom csökkentése miatt rossz ízük lesz ezeknek a termékeknek, amit cukorral próbálnak kompenzálni. Ráadásul sokan a light termékekből sokkal többet fogyasztanak, mint a nem light ételekből, mondván, hogy ebből nyugodtan lehet enni, és végül több kalóriát vesznek magukhoz, mintha a hagyományos változatból ettek volna normál adagot.

 

Fogyókúra tévhitek #3 – Ha nem eszem kenyeret, lefogyok

Ez így önmagában nem igaz, a legtöbb embernek nem elég ez az egy változtatás a fogyáshoz. Ha nagyon sok kenyeret ettél korábban, akkor lehet hogy a kenyér elhagyása fogyást fog eredményezni. Viszont ha valaki szereti a kenyeret akkor felesleges azzal kínoznia magát, hogy teljesen lemond róla, mert lehetséges fogyni úgy is, ha mértékkel fogyasztasz kenyeret. Olvasd el a Fogyás kenyér elhagyásával című cikket is!

 

Fogyókúra tévhitek #4 – Cukor helyett méz

A méz előnye a cukorral szemben, hogy míg a cukor egy mesterségesen előállított termék, addig a méz természetes anyag, és tartalmaz ásványianyagokat is. Viszont a kalóriatartalma közel annyi, mint a cukornak, és a glikémiás indexe is magas, cukorbetegek nem is fogyaszthatják. Fogyókúrázók is csak kis mértékben fogyasszák!

mit ne együnk, ha fogyni akarunk, méz

Fogyókúra tévhitek #5 – Este hat után nem szabad enni

Kétségtelen, hogy nem jó este nagyon sokat enni, de ez az este 6 órás szabály megpróbálja túlságosan leegyszerűsíteni a dolgokat. Nem mindegy, hogy valaki este 9-kor vagy éjfélkor fekszik le. A korán fekvőknek akár még jó is lehet, de ha valaki éjfélkor szokott lefeküdni, akkor azt jelenti, hogy 6 órával a lefekvés előtt már nem ehet, ami nagyon hosszú idő, és meg fog éhezni. Értelmesebb ezt a szabályt úgy alkalmazni, hogy lefekvés előtt 2-3 órával már ne egyél, de önmagában ez sem garántja a fogyást, ha előtte napközben nagyon sokat ettél.

 

Fogyókúra tévhitek #6 – Ha sportolok bármennyit ehetek

Sajnos ez sem igaz. A sport, a mozgás fontos nem csak a fogyás, hanem az egészség megőrzése szempontjából is. Nagyon dícséretes, ha rendszeresen sportolsz, de ez nem jelenti azt, hogy akkor bármit és bármennyit ehetsz. 1 óra sporttal kb. 500 kalóriát lehet elégetni, ez egy tábla csokinak, 1 liter narancslének, vagy 1 big mac-nek felel meg. Egy látogatással a cukrászdában vagy a Mekiben sokkal több kalóriát vehetsz magadhoz, mint amennyit edzésen ledolgozol.

edzek de nem fogyok

Fogyókúra tévhitek #7 – A gyümölcslé egészséges

Az igazság az, hogy a gyümölcslé nagyon sok cukrot tartalmaz, még a 100 %-os gyümölcslevek is és nagyon gyorsan megemelik a vércukorszintet. A gyümölcsöt inkább edd meg, mert akkor a gyümölcsben található rostok lassítják a cukor felszívódását, és gyümölcslevet csak ritkán fogyassz.

Miért rosszabb a gyümölcslé mint a csoki?

 

Fogyni szeretnél vagy életmódot váltani? Próbáld ki az Online Életmódváltó Programot. Katt ide a részletekért!

Fogyókúra tévhitek #8 – Nem iszom vízet és akkor fogyni fogok

Ha nem iszol vizet, akkor valóban kevesebbet mutathat a mérleg, de a testzsírod ettől nem lesz kevesebb. Ezzel csak becsapod magadat, és a szervezetedet is károsítod, hiszen szükség van megfelelő mennyiségű folyadékra a szervezet megfelelő műkődéséhez.  És ez az álfogyás csak átmeneti lesz, mert amint újra iszol rendesen a mérleg megint többet fog mutatni.

 

Fogyókúra tévhitek #9 – Fogyasztószer lefogyaszt

Tudom, hogy nagyon vonzó az ötlet, hogy nem kell csinálni semmit, csak napi egy-két pirulát bekapni, és olvadnak le a kilók. Nagy igény van erre, nem véletlen, hogy rendszeresen jönnek ki újabb és újabb csodaszerek. Ezek közül nagyon sok átverés, ami nem hogy nem fogyaszt le, de még káros is lehet az egészségedre. A többi meg általában fogyást segítő szer, tehát ha diétázol, sportolsz, akkor segítik a fogyást, de önmagukban egyik sem fog lefogyasztani. Ha lenne valóban működő csodaszer, akkor már rég elterjedt volna az egész világon, és nem lenne egy túlsúlyos ember sem.

 

Fogyókúra tévhitek #10 – A fogyáshoz koplalni, éhezni kell

Pont ellenkezőleg! A koplalással pont hogy negatív hatást lehet elérni. A koplalást teljesen érthető módon senki nem bírja sokáig, és általában az lesz a vége, hogy nem bírom tovább és jól teleeszem magamat. Ráadásul a koplalás során az anyagcsere is lelassul és ha újra elkezdesz enni, gyorsan visszajönnek a kilók. Tartós fogyást életmódváltással lehet elérni!

fogyás hasról

 

Fogyókúra tévhitek #11 – Napi 100 felülés és lapos lesz a hasam

A felülésekkel erősíteni tudod a hasizmodat, de ettől nem lesz még lapos a hasad, mert a hasizom felett a zsír megmarad. Annak van lapos hasa, akinek alacsony a testzsírszázaléka. Ezt diétával és főleg cardioedzéssel tudod elérni. 

Fogyás hasról

 

Fogyókúra tévhitek #12 – A szaunában kiizzadom a zsírt magamból

A szaunában vízet veszítesz nem zsírt. Az izzadás önmagában nem eredményezi a test zsírtartalmának csökkenését, így nem idéz elő tartós fogyást. Ettől függetlenül a szaunázásnak van számos jó hatása, de csak akkor szaunázz, ha egészséges vagy. Magasvérnyomásban szenvedők számára például kifejezetten káros a szauna.

 

Fogyókúra tévhitek #13 – Ha csak akkor eszem amikor éhes vagyok, akkor lefogyok

Nagyon sokszor nem akkor eszünk, amikor éhesek vagyunk, hanem amikor lehetőségünk van enni, például amikor ebédszünet van a munkahelyen. De egy születésnapi vacsorán sem azért esznek az emberek, mert éhesek, hanem mert ünnepelnek.  Az hasznos dolog, ha elkezded figyelni magadat, és megtapasztalod, hogy mikor vagy valóban éhes, de könnyelműség erre támaszkodni a fogyásnál. Ráadásul a túlsúlyos embereknél rosszul működik az éhség- és teltségérzet észlelése, ezért inkább másik módszert érdemes választani az elfogyasztandó ételmennyiség meghatározásához.

Belekezdenél a fogyókúrába? Olvasd el a fogyókúra kezdőknek című cikket is!

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Iratkozz fel, és e-mailben megkapod az újabb cikkeket!
Email*
Név*

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*