10 tipp a tartós fogyáshoz

Nem csak fogyni szeretnél, hanem meg is szeretnéd tartani az elért súlyodat? Mit kell tenned a tartós fogyás érdekében?

 

Először is tisztában kell lenned vele, hogy a fogyókúra nem egy olyan folyamat amit egyszer elkezdesz, és ha elérted a célodat abbahagyod és csinálhatsz mindent úgy, mint korábban. Ha így teszel, akkor a fogyásod nem lesz tartós, valószínű előbb-utóbb visszakúsznak a kilók. Ha jó fogyókúrás módszert választottál, akkor valószínű eszed ágában nem lesz abbahagyni az egészséges étkezést és sportot, mert remélhetőleg megszeretted az új egészséges életmódodat és megtapasztaltad, hogy mennyivel jobban érzed magad tőle!

 

Akár most kezdesz fogyókúrába, akár már elérted azt a testsúlyt amit szeretnél, ha követed az alábbi tippeket, segítenek a sikeres és tartós fogyáshoz illetve a súly megtartásához.

 

10 tipp a tartós fogyáshoz

10_tipp_tartos_fogyashoz

 

Légy aktív!

Az aktív életmód nem csak segít a tartós fogyáshoz, de számos pozitív hatása van az egészségre, mint például csökkenti a vérnyomást, a koleszterin szintet, erősíti a szívet és javítja a hangulatunkat. Fontos, hogy olyan tevékenységet válassz, amit szívesen csinálsz. Ha utálsz futni, ne akarj futni, csak azért mert azt hallottad, hogy attól milyen jól lehet fogyni. Rengeteg lehetőség közül választhatsz, mint például tánc, gyaloglás, biciklizés, labdajátékok. Egy edzés minimum 20-30 percig tartson, és semmiképpen ne hajtsd túl magad! Ha már kapkodnod kell a levegőt, nagyon lihegsz, akkor már túlhajtottad magad, vegyél kicsit vissza az intenzitásból.

 

tartós fogyás

 

Vezess étkezési naplót!

Több tanulmány is bizonyítja, hogy akik étkezési naplót vezetnek, sokkal gyorsabban fogynak, mint akik ezt nem teszik és a súlyukat tartani tudják.

 

Olyan ételeket egyél, amit szeretsz!

Csak olyan étrendet vagy képes hosszú távon követni, amit szeretsz. Ha folyamatosan olyan ételeket kell enned, amiket utálsz nagy az esély, hogy előbb-utóbb feladod. Ne tegyél semmit tiltólistára, még a csokoládét sem! Annál jobban vágyakozunk valamire minél inkább tiltott. Engedélyezd magadnak időnként a kedvenc ételeidet akkor is, ha nem fogyókúra barát ételekről van szó. Viszont figyelj a mennyiségre! Ha édességről van szó, akkor pedig mindenképpen főétkezés után egyed, és ne két étkezés közötti nasinak.

 

fogyás mozgás nélkül

Igyál sok vizet!

Napi 8 pohár víz a minimum! Ha nehezedre esik betartani, akkor készíts elő egy palack vizet, ami mindig szem előtt van, vagy állítsd be a telefonodat, hogy jelezzen amikor innod kell. Víz helyett ihatsz cukormentes teát is vagy ízesített vizeket, mint például a fogyókúrás víz, amit könnyedén elkészíthetsz otthon. A megfelelő folyadék fogyasztása jó hatással van az anyagcserére, segít a szervezetnek lebontani a zsírt és csökkenti az éhségérzetet.

 

Kérj támogatást!

Ez lehet egy barát vagy családtag, de kérhetsz szakmai támogatást fogyókúrás tanácsadás vagy fogyókúrás csoport keretében. Kísérletek bizonyítják, hogy akik kapnak fogyókúrás támogatást azok többet fogynak és megtartják a súlyukat a fogyókúrát követően is. Támogatás nélkül a kísérletben résztvevők a lefogyott súlyuk felét visszahízták.

 

Tűzz ki célokat!

tartós fogyásA sikeres fogyáshoz és annak megtartásához sokat segítenek a kis célok. Például elhatározod, hogy többet vagy intenzívebben fogsz gyalogolni, vagy több zöldséget fogsz enni, vagy hogy nemet fogsz mondani, ha az anyósod rád akarja erőltetni a második szelet zserbót is. Mindig jutalmazd meg magad, ha sikerült egy célodat elérni, menj el moziba vagy masszázsra, amit szeretsz.

 

Fő a változatosság!

Mindig próbálj ki valami újat! Például egy új receptet, vagy olyan alapanyagot, amit még nem kóstoltál korábban, esetleg új mozgásformát. Senki nem szereti mindig ugyanazt csinálni és enni, a változatosság segít, hogy hosszú távon képes legyél csinálni a fogyókúrát.

 

Emlékeztesd magad!

Egy fotó abból az időből, mikor elkezdted a fogyókúrát segít felidézni hogy honnan indultál és hova jutottál. Ha motoszkál benned a kisördög, hogy mi lenne ha kihagynád a mai edzést, vagy megennél egy csokitortát, ha erre a képre pillantasz tudni fogod, hogy mit tegyél.

 

Mérd a súlyodat rendszeresen!

Fogyókúra alatt is fontos, hogy rendszeresen mérd magad, hogy követni tud a változást, de a súly megtartásánál is sokat segít, hogy nehogy elszaladjon veled a ló.

 

Élvezd az új életmódot!

Pár héttel azt követően, hogy egészségesen étkezel és rendszeresen mozogsz nem csak jobban fogsz kinézni, de sokkal jobban is fogod érezni magad! Ne feledd, a fogyás javítja az életedet, nem pedig korlátozza azt!

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg facebookon vagy like-old az alábbi gombok segítségével!

via sparkpeople.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*