13 fogyókúrás tipp amire kevesen gondolnak

13 fogyókúrás tipp

 

Tudtad, hogy 100-ból 25 fogyókúra már az első napokban elbukik és csak 7 lesz sikeres?

Összeszedtem a 13 leggyakoribb hibát, amiket kerülj el a sikeres fogyókúra érdekében:

1. El sem kezded a fogyókúrát

Vársz a megfelelő időpontra, ami sosem jön el. Halogatod, mert esetleg félsz a kudarctól ezért inkább bele sem kezdesz, vagy attól tartasz, hogy a fogyókúra hatalmas szenvedéssel jár.

2. Még mindig hiszel a Mikulásban

És bedőlsz a különböző fogyókúrás csodaszereknek. Elhiszed, hogy lehet úgy sikeres a fogyókúra, hogy nem kell érte semmit sem tenned.

3. Nem tűzöl ki célt

Belekezdesz csak úgy a fogyókúrába, konkrét cél és határidő meghatározása nélkül.

4.  Nem reális a célod

Túl sokat vagy túl gyorsan akarsz fogyni. Ha nem reális a célod, akkor nem tudod elérni, és ez elveszi a kedvedet a fogyókúra folytatásától. A reális cél meghatározásához segít, ha tudod mennyi az egészséges testsúly számodra.

5. Fogyó”KÚRA”-ban gondolkodsz

És nem életmódváltásban. Ha egy bizonyos ideig fogyókúrázol, de utána visszatérsz a régi életmódodhoz, akkor az eredmény nem lesz tartós, visszajutsz oda, ahol a fogyókúra előtt voltál.

6. Rossz a módszered

Az interneten rengeteg információt lehet találni a fogyásról, a különböző fogyókúrás módszerekről és nehéz eligazodni közöttük. Gyakori hibák, amiről nem is gondolnád, hogy hiba lehet, ha például túl keveset eszel, túl sokat, túl intenzíven edzel, egyoldalúan táplálkozol. Egészséges fogyókúráról bővebben itt olvashatsz.

7. Túl gyorsan változtatsz

Lehet, hogy eddig túl sokat ettél, de ha egyik napról a másikra felére csökkented a napi ételmennyiséget, csak mert annyi lenne az ideális, vagy teljesen más ételeket kezdesz el enni, mint korábban az nagyon megterhelő lehet és ahhoz vezethet, hogy egyszer csak besokallsz és feladod a fogyókúrát. Persze kivételek mindig vannak, van akinek bejön a sokkterápia, de azért nem ez a jellemző. Haladj lépésről-lépésre a saját tempódban.

Fogyni szeretnél vagy életmódot váltani? Próbáld ki az Online Életmódváltó Programot. Katt ide a részletekért!

8. Nem figyelsz a testedre

Tesztelj különböző fogyókúrás módszereket, ételeket, mozgásformákat és figyeld hogy reagál a tested. Ha valami nem jön be, akkor változtass, ne erőltesd! Nem biztos, hogy neked is az a legjobb fogyókúrás módszer ami a barátnődnek bejött.

9. Hiszel az érzékszerveidnek

Ne higgy az érzékszerveidnek, mert becsapnak! Ránézésre nem fogod tudni megállapítani egy adag ételről, hogy az pontosan mennyi. Az elején biztosan nem, idővel lehet rutint szerezni. A legbiztosabb, ha leméred, felírod. Az emlékezetednek se higgy, hogy mikor, mennyit ettél és edzettél, mert hajlamosak vagyunk arra emlékezni, amit szeretnénk ha megtörtént volna és nem arra, ami a valóság. A legbiztosabb ha fogyókúrás naplót vezetsz, tudom macerás, de megéri.

10. Nem készülsz fel a kilengésekre

Nem az számít ha bűnözöl, nem tartod a diétát vagy esetleg kihagysz egy edzést, hanem hogy mit csinálsz ezt követően. Készíts tervet előre, hogy mit fogsz tenni, ha megszeged a fogyókúrádat. Sokan belecsúsznak abba, hogy egy kis botlás után azt mondják, hogy most már mindegy, akkor már nem is folytatom a fogyókúrát, mert nincs értelme. Ez nincsen így! Határozd meg előre, hogy mivel kompenzálsz, például ha többet eszel, akkor mozogj többet.

11. Nem foglalkozol a környezeteddel

Az ember társas lény, és ahogyan cselekszel, az kihat a többi emberre körülötted, családodra, barátaidra, munkatársaidra. Ha fogyókúrázol az az ő életükre is hatással lesz. Lesz aki majd bátorít, lesz aki megnehezíti a fogyókúrádat, lesz aki kísértésbe visz. Készülj fel előre hogyan kezeled a fogyókúrád elleni bojkottot.

12. Az evés nem csak táplálkozás

Az evés nem csak arról szól, hogy táplálékot juttatunk a szervezetünkbe. Legalábbis a mi kultúránkban nem. Az evés örömforrás, lehet stresszoldó, unaloműző, érzelmeket pótló szerepe. Ha fogyókúrázol, kevesebbet fogsz enni, tehát kevesebb örömben lesz részed, ha evéssel oldottad a stresszt, akkor nagyon stresszes leszel. Keress olyan cselekvéseket, amivel pótolni tudod az örömforrást, stresszoldást, unalmat.

13. Ál-változtató vagy

Nem az az igazi célod, hogy lefogyj, hogy sikeres legyen a fogyókúrád, hanem hogy bebizonyítsd magadnak, hogy még egy módszer ami rajtad nem segít, mert neked soha semmi nem sikerül.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Iratkozz fel, és e-mailben megkapod az újabb cikkeket!
Email*
Név*

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*