Mediterrán diéta

mediterrán diéta

Miért a mediterrán diéta az egyik legjobb étrend a fogyni vágyók számára?

Mert a mediterrán diéta könnyen betartható, nem kell megvonni magunktól a finom falatokat, mégis nagyon egészséges.

Rostokban nagyon gazdag étrend, a rostok gátolják az elhízást mivel lassítják a tápanyag felszívódását és segítik a túlsúly leadását.

Nem csak a felesleges kilóktól szabadít meg, hanem csökkenti a szívbetegség, cukorbetegség, rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát.

Lehet kenyeret enni és bort inni.

 

Mi az a mediterrán diéta?

A mediterrán diéta a Földközi-tenger partjainál élő népek étkezési szokásaira épül. Megfigyelték, hogy a mediterrán térségben élő emberek körében sokkal ritkábbak a szív- és érrendszeri megbetegedések. Később kutatásokkal is bizonyították a mediterrán diéta egészségre gyakorolt pozitív hatásait. Mivel rendkívül ízletes és könnyen betartható nem is lehet valódi diétának nevezni, sokkal inkább egészséges életmódnak.

mediterrán diéta1

A mediterrán diéta szabályai:

 

1.A mediterrán diéta alapja a sok zöldség és gyümölcs. Elsősorban a szezonális zöldségeket, gyümölcsöket fogyasszuk, mivel ezek tápanyagtartalma magasabb, és még spórolhatunk is, mivel minden zöldség és gyümölcs kevesebbe kerül, amikor a szezonja van.

 

2. A mediterrán diétában az olívaolajat használják zsíradéknak, vaj, margarin vagy állati eredetű zsírok helyett.

 

3. A napi energiabevitel 25-35 %-a legyen zsír, a transzzsír pedig maxium 7-8%.

 

4. Naponta fogyasszunk mérsékelt mennyiségben tejtermékeket, mint például sajt vagy joghurt.

 

5. Hetente kétszer fogyasszunk halat vagy csirkét.

 

6. Heti 7 db tojás megengedett, beleértve a főzés során felhasznált tojásokat is.

 

7. A mediterrán diétában leginkább gyümölcsöt fogyasztanak desszertként. Néha egy-egy kocka magas kakaótartalmú étcsokoládé is megengedett. 

 

8. Vörös húst havonta néhány alkalommal együnk. A havi mennyiség ne haladja meg a 35-45 dkg vörös húst.

 

Fogyni szeretnél vagy életmódot váltani? Próbáld ki az Online Életmódváltó Programot. Katt ide a részletekért!

9. Az aktív, mozgásban gazdag élet is fontos része a mediterrán diétának, ami segít az ideális súly megtartásában, és jó közérzetet biztosít.

 

10. Napi egy pohár vörösbor is mediterrán diéta része, de ez elhagyható.

 

10 + 1. Kevés sót használj és sokkal több zöldfűszert!

 

mediterrán diéta2

 

Összefoglalva a mediterrán diétában fogyasztható élelmiszerek:

Korlátlanul fogyasztható: zöldség, gyümölcs, magvak, hüvelyesek, burgonya, teljes kiőrlésű kenyér, hal, tengergyümölcsei, olívaolaj.

Mértékkel fogyasztható: csirke, tojás, sajt, joghurt

Alkalmanként fogyasztható: vörös húsok

Kerülendő: cukros üdítők, hozzáadott cukrot tartalmazó élelmiszerek, feldolgozott hústermékek (virsli, felvágottak), fehér lisztből készült termékek, margarin,. 

 

Mit együnk a mediterrán diétában?

Zöldségek: paradicsom, brokkoli, kelkáposzta, spenót, hagyma, karfiol, répa, kelbimbó, uborka stb.

Gyümölcsök: alma, banán, narancs, körte, eper, szőlő, datolya, füge, dinnye, barack stb.

Magvak: mandula, dió, mogyoró, kesudió, napraforgómag, tökmag stb.

Hüvelyesek: bab, borsó, lencse, csicseriborsó. 

Gyökérzöldségek: burgonya, édesburgonya, fehérrépa.

Teljesértékű gabonák:  zab, barna rizs, rozs, árpa, kukorica, hajdina, teljes kiőrlésű és durumbúzából készült kenyér és tészta.

Zsírok: olívia olaj, avokádó és avokádó olaj

Mediterrán diéta mintaétrendért kattints ide.

via oldwayspt.org

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Iratkozz fel, és e-mailben megkapod az újabb cikkeket!
Email*
Név*

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*