Dobd le a télen felszedett kilókat kellemes bringázással!

fogyás kerékpározással

Elhatároztad, hogy fogyni fogsz, de nehéz időt teremteni a rendszeres sportra? Egy kerékpárral a birtokodban bizony nem lehet kifogásod a mozgásra, hiszen a bicikli nem csak sport- de egyben közlekedési eszköz is. Váltsd a tömegközlekedést, az autót biciklire és tekerj reggelente a munkába. Indulj biciklivel a kisebb bevásárlásokra, rokonlátogatásokra és a hétköznapi teendőket könnyen zsírégető edzéssé alakíthatod.

A kerékpározásnak számos előnye ismeretes: pozitívan hat a szív- és érrendszer működésére, gyorsítja az anyagcserét, megelőzheti a viszerek kialakulását. Mindezek mellett javítja a teljesítőképességet, átmozgatja az izomzatot és oldja a hétköznapok során felgyülemlett stresszt is.
És ez még nem minden, aerob mozgásforma révén hatékonyan segíti a zsírégetést.

Hogyan kezdj hozzá?

Ha hosszú idő után most ülsz először nyeregbe, ügyelj a fokozatosságra! Még ha gyermekkorodban órákon át bringáztatok is a barátokkal, most hamar észreveszed majd, hogy a bringázás, hiába végzed ülő helyzetben, bizony állóképességet és izommunkát igényel.

Ügyelj rá, hogy ha a fogyás az egyik fő célja a biciklizésnek, akkor semmiképp se állítsd nehéz fokozatra a váltót. Ha nehezen tudod tekerni a pedált, úgy a combizmaidat jobban terheled, persze némi kalóriát is égetsz, de ez esetben az izomerősítés kerül előtérbe, nem pedig a zsírréteg csökkentése.

Növeld fokozatosan a távot és a biciklin töltött időt. Az első alkalommal csak egy fél órás körre menj a bringával és ügyelj rá, hogy ne válassz meredek terepet. Majd fokozatosan alkalomról alkalomra növeld a biciklivel megtett távolság mértékét. Így megelőzheted az izomlázat és hogy az első bringázás élményét kudarcként éld meg.

Nem ciki az, ha először hamar elfáradsz, minden edzés, minden új mozgás kitartást, fokozatosságot igényel. Ne azzal a szándékkal ülj a nyeregbe, hogy egy nap alatt letudod a heti kerékpár adagot és addig tekersz majd, míg le nem adsz vagy 2 kilót.

Ne várj azonnali eredményt, az, hogy mikor indul be a fogyás és válik láthatóvá, egyénenként nagyon eltérő lehet. Míg egyeseknél már néhány alkalom után lemehet 1-2 kilo, addig másoknak olykor hónapokra van szüksége ugyanehhez az eredményhez.

Ne feledkezz meg továbbá arról sem, hogy önmagában a kerékpározás kevés a fogyáshoz. (Ahogyan minden egyéb sport is.) Hiába kerékpározok minden nap, ha zsíros ételekkel zárod a napot. Ha elzárkózol a teljes életmódváltástól, bizonyos fokú diétára akkor is szükséged lesz a kívánt eredmény elérése céljából.

Tipp: Ne úgy gondolj a kerékpározásra, mint sportra, csak élvezd a tekerést, miközben égeted a zsírt. Ha kötelező sportként tekintesz a bringázásra, hamar elveszítheted motivációdat. Élvezd a biciklizés nyújtotta szabadságot. Tekerj el hétvégén a rokonokhoz, a parkba, a kedvenc kávézódba.

kerékpározás hídon

Így hozd ki a maximumot a bringázásból:

Ahhoz, hogy látványos eredményt érj el (a kerékpárra visszaszokást követően) legyen a cél heti minimum 5×1 óra bringázás.

A szigorú értelemben vett zsírégetés nagyjából 40 percnyi közepes intenzitású kerékpározás után kezdődik meg. Addig pusztán jóleső fáradás, izzadás a jellemző. Ne tévesszen azonban meg: az izzadás nem egyenlő a zsírégetéssel, intenzív izzadás során pusztán a szervezetben található folyadéktól, de nem a zsírtól szabadul meg az ember.

60 percnyi kerékpározás után már garantáltan a zsírsejtekből nyeri szervezeted az energiát. Ám ekkorra már meglehetősen fáradt is a szervezet, ilyenkor kell még egy kis kitartás a biztos eredmény érdekében!

Hogy egészen pontosan mennyi kalóriát égetsz el biciklizés alatt, az nagyon sok tényező együttes feltétele, így nehéz konkrét értéket mondani. A zsírégetés mértéke függ az életkorodtól, a nemedtől, az edzettségi állapotodtól, a táplálkozásodtól, a tekerés intenzitásától, a terep meredekségétől egyaránt. De hogy mégis legyen valamiféle viszonyítási alapod: egy óra tempósabb tekeréssel akár 60-70 gramm zsírt is elégethetsz.

Tipp: Kerékpározás során ne feledkezz meg a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelről sem, hiszen az szintén segít fokozni az anyagcserét.

Porold hát le a régi bringát és kezdd el az edzést!

(Ha új biciklire lenne szükséged, sportcélzatú használatra az olcsóbb országúti kerékpár modellek a legideálisabbak.)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*