Banándiéta, banánfogyókúra előnyei, hátrányai

banándiéta, banán fogyókúra

Sokak fejében a banán tiltott gyümölcsnek számít fogyókúra alatt. Egy japán házaspár ennek ellenére egy olyan fogyókúrás módszert dolgozott ki, ahol nem csak hogy tiltott a banán, hanem kifejezetten előírás a banán fogyasztása. A módszer a banándiéta vagy banánfogyókúra néven vált ismertté.

Miért lehet fogyni a banántól?

A banán egy olyan speciális keményítőt tartalmaz, amely meggátolja a többi szénhidrát felszívódását. Ezáltal akár 30%-kal is gyorsulhat a zsírégetés.

 

Banándiéta, banán fogyókúra leírása

Reggeli: reggelire banánt kell enni, és mellé meginni egy pohár szoba hőmérsékletű vizet.

Ebéd: bármit lehet enni, amit korábban is fogyasztottál, azzal a különbséggel, hogy csak addig szabad enni, míg 80 %-osan nem érzed magad jóllakottnak

Uzsonna: bármit ehetsz uzsonnára is, ha édességre vágysz, az csak uzsonnakor megengedett. 

Vacsora: bármit lehet enni, amit korábban is fogyasztottál, azzal a különbséggel, hogy csak addig szabad enni, míg 80 %-osan nem érzed magad jóllakottnak. Fontos, hogy a vacsora este 8 óra előtt legyen. 

Tejterméket nem szabad fogyasztani a banándiéta alatt.

Legkésőbb éjfélkor le kell feküdni, és minimum napi 7-9 órát kell aludni.

Fogyni szeretnél vagy életmódot váltani? Próbáld ki az Online Életmódváltó Programot. Katt ide a részletekért!

 

Banándiéta előnyei:

  • egyszerű szabályok, nem kell számolgatni
  • könnyen betartható
  • vegetáriánusok is csinálhatják
  • olcsó

 

Banándiéta hátrányai:

Bár vannak, akik állítják, hogy fogytak a banándiétától, tudományos bizonyíték nincs arra, hogy valóban fogyni lehet a banántól.

Önmagában az, hogy valaki nem eszik este 8 után nem okoz fogyást.

A fogyás leginkább annak köszönhető, hogy aki elkezdi a diétát, több figyelmet kezd fordítani arra, hogy mit eszik, illetve a banándiéta előírja, hogy csak 80 %-os jóllakottság érzésig szabad enni. Ez a 80 %-os szabály a kalóriabevitel csökkentéséhez vezet, ami segíti a fogyást.

A banándiéta figyelmet fordít a megfelelő pihenésre, alvásra. Bizonyított tény, hogy akik legalább napi 7-9 órát alszanak, azoknak kisebb a testsúlya, mint akik ennél kevesebbet. A fáradtság túlevésre ösztönöz, tehát azzal csak nyerhetünk, ha kipihenjük magunkat. 

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Iratkozz fel, és e-mailben megkapod az újabb cikkeket!
Email*
Név*

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*