Napi kalóriaszükséglet kiszámítása

napi kalóriaszükséglet kiszámítása

Szokták mondani, hogy a legegyszerűbb fogyókúrás tanács, hogy egyél kevesebbet, mint amennyire a szervezetednek szüksége van. Ez jól hangzik, de honnan lehet tudni, hogy mennyi a napi kalóriaszükségletem, hogyan lehet a napi kalóriaszükségletet kiszámolni?

A napi kalóriaszükséglet kiszámításához figyelembe kell venni az alábbi tényezőket:

  • Testsúly – minél több valakinek a súlya, a szervezetének annál több energiára van szüksége van a test működtetéséhez.
  • Kor – a kor előrehaladtával a szervezetnek folyamatosan kevesebb energiára van szüksége, ezért a kort is figyelembe kell venni a napi kalóriaszükséglet kalkulálásánál.
  • Nem – a férfiak és a nők felépítése különböző, a férfiak testében több az izom, így nekik több kalóriára van szükségük, mint a nőknek.
  • Napi aktivitás – az is befolyásolja a napi kalóriaszükségletet, hogy mennyire aktív életet élünk. Egy ülőmunkát végző embernek kisebb a kalóriaszükséglete, mint egy fizikai munkát végző emberé. Figyelembe kell azt is venni, ha valaki rendszeresen sportol.

 

Mivel elég sok tényezőt kell figyelembe venni a napi kalóriaszükséglet kiszámításához, a legegyszerűbb egy napi kalóriaszükséglet kalkulátort használni, ahova csak meg kell adni az adatainkat és a kalkulátor egy gombnyomásra kiszámol nekünk mindent.

Napi kalóriaszükséglet kalkulátor

 

Napi kalóriaszükséglet fogyáshoz

Ha fogyni szeretnél, akkor a kalkulált kalóriaszükségletet csökkentsd 500 kalóriával és annyit egyél naponta, de semmiképpen ne menj 1200 kalória alá!

Ha mondjuk azt az eredményt kaptad, hogy a napi kalóriaszükségleted 2500 kalória, akkor 2000 kalóriát egyél naponta. Napi 500 kalória mínusszal heti fél kilót lehet fogyni. A legideálisabb módszer, ha 250 kalóriával csökkented az elfogyasztott ételek mennyiségét, és 250 kalóriát pedig mozgással égetsz el.

Fogyni szeretnél vagy életmódot váltani? Próbáld ki az Online Életmódváltó Programot. Katt ide a részletekért!

 

Fontos, hogy heti 0,5-1 kg-nál gyorsabb ütemben ne akarj fogyni! 

Kérlek vedd figyelembe, hogy a napi kalóriaszükséglet kalkulátor által számolt adatok, csak tájékoztató jellegűek!

 

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Iratkozz fel, és e-mailben megkapod az újabb cikkeket!
Email*
Név*

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*