Diétás galuska, diétás nokedli

Megmutatom, hogyan ehetsz galuskát akár fogyókúra alatt is.

A galuska vagy nokedli a magyar konyha egyik alap étele, de sajnos nem tartozik a fogyókúra barát ételek közé. Ezért készítettem egy diétás galuska változatot, ami mértékkel beilleszthető a fogyókúrás étrendbe.

Diétás galuska, diétás nokedli hozzávalók

  • 15 dkg durumliszt
  • 15 dkg zabpehelyliszt
  • 15 dkg túró
  • 2 db tojás
  • kb. 2 dl víz

Diétás galuska, diétás nokedli elkészítése

1.A túrót keverd össze a tojásokkal, majd add hozzá a liszteket, a sót, és a vizet fokozatosan adagolva. Keverd össze az alapanyagokat, de vigyázz, de épp csak annyira, hogy összeálljon, ne keverd túl, mert akkor nyúlós lesz a tészta.

 

2. Hagyd pihenni a tésztát egy fél órát.

 

3. Forralj vizet, tegyél bele egy csipet sót, és nokedli szaggató segítségével szaggasd bele a tésztát. Egy-két perc alatt megfő, amint feljön a víz tetejére, le lehet szűrni.

 

Mitől diétás ez a galuska?

A diétás galuska a túrónak köszönhetően kevesebb szénhidrátot tartalmaz, emellett a túróban lévő zsír lassítja a szénhidrát felszívódását. A durum lisztnek a glikémiás indexe alacsonyabb, mint a fehér liszté, így kevésbé emeli meg a vércukor szintet.

Fogyni szeretnél vagy életmódot váltani? Csatlakozz a szeptember 11-én induló Online Életmódváltó Programhoz. Katt ide a részletekért!

Figyelem!

Attól, hogy ez diétás nokedli, nem jelenti, hogy mértéktelenül fogyasztható! A legjobb, ha köretként fél adag diétás nokedlit és fél adag savanyúságot fogyasztasz.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Iratkozz fel, és e-mailben megkapod az újabb cikkeket!
Email*
Név*

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*