Alacsony szénhidráttartalmú ételek

alacsony glikémiás indexű ételek, olajos magvak

Az alacsony szénhidráttartalmú ételek fogyasztása nem csak a fogyókúrázóknak ajánlott, hanem azoknak is akik egészségtudatosan szeretnének élni.

 

Mennyi szénhidrátot tartalmaznak valójában az egyes ételek?

 

Meg kell különböztetni bruttó és nettó szénhidráttartalmat. A rost is a szénhidrát egy formája, de a rostokat nem tudja a szervezetünk megemészteni. Például a padlizsán szénhidráttartalma 6 %, de mivel sok rostot tartalmaz, az emészthető szénhidrátok aránya ennél kevesebb.

 

Alacsony szénhidráttartalmú ételek

 

1. Tojás – kb. 0 %

Bár a tojás tartalmaz némi szénhidrátot, ez annyira kevés, hogy mondhatjuk, hogy szinte 0%. Ezen kívül a tojás sok hasznos tápanyagot tartalmaz.

Tojássárgája fogyókúráról itt tudsz olvasni!

2. Húsok – 0 %

A legtöbb hús egyáltalán nem tartalmaz szénhidrátot. Beleérte a csirkét, pulykát, sertést, marhát. De ez csak a színhúsra igaz, a belsőségekre nem. A máj szénhidráttartalma kb. 5 %. A különböző felvágottak is szoktak szénhidrátot tartalmazni, gyakran még cukrot is!

 

3. Hal és tengergyümölcse – 0 %

A halak és tengergyümölcseinek fogyasztása nagyon egészséges, mert olyan tápanyagokat tartalmaznak, amelyekből a legtöbb embernek hiánya van. Ilyen a B12 vitamin, jód és omega 3. A halak, mint lazac, pisztráng, szardínia (nem a konzerv változat!) nem tartalmaznak szénhidrátot. A kagyló szénhidráttartalma 4-5%, ami alacsonynak mondható.

 

4. Zöldségek

A zöldségek általában kevés szénhidrátot tartalmaznak, különösen a zöld levelű és keresztesvirágúak. Ráadásul a zöldségek rosttartalma magas, ami fontos a szervezet számára. Azért vannak magas szénhidráttartalmú zöldségek is, mint például a burgonya vagy édes burgonya.

Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek

  • spárga – 2 %
  • gomba – 3 %
  • paradicsom – 4 %
  • uborka – 4 %
  • karfiol – 5 %
  • padlizsán – 6 %
  • brokkoli – 7 %
  • kelbimbó – 7 %
  • zöldbab – 7 %
  • vöröshagyma – 9 %
  • kelkáposzta – 10 %

 

 5.  Gyümölcsök

A gyümölcsök több szénhidrátot tartalmaznak, mint a zöldségek, de attól még mértékkel lehet fogyasztani őket.

  • olíva bogyó – 6 %
  • alma – 7 %
  • eper – 8 %
  • narancs – 8 %
  • avokádó – 8,5 %
  • őszibarack – 9 %
  • grapefruit – 11 %
  • sárgabarack – 11 %

 

Fogyni szeretnél vagy életmódot váltani? Próbáld ki az Online Életmódváltó Programot. Katt ide a részletekért!

6. Magvak

A magvak szénhidráttartalma viszonylag alacsony, de emellett magas a rost-, zsír- és fehérje tartalmuk.

  • dió – 14 %
  • mandula – 22 %
  • földimogyoró – 16 %

 

7. Tejtermékek

A tejtermékek is beletartoznak az alacsony szénhidráttartalmú ételek csoportjába. De mindenképpen olvasd el az összetevőket, mert gyakran a gyártás során kerül szénhidrát a tejtermékekbe.

sajt – 1,3 %

tejszín – 3 %

joghurt (natúr) – 5 %

görög joghurt (natúr) – 4 %

 

Ne feledd, hogy az szénhidráttartalom csak egy jellemzője egy adott ételnek. Attól még hogy alacsony a szénhidráttartalma, tartalmazhat sok zsírt, és a sok zsír fogyasztása pedig nem egészséges.

Alacsony szénhidráttartalmú recepteket itt találsz.

Szénhidrát táblázathoz kattints ide!

 

via authoritynutrition.com

 

 

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Iratkozz fel, és e-mailben megkapod az újabb cikkeket!
Email*
Név*

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*