Alacsony glikémiás indexű ételek

alacsony glikémiás indexű ételek, hüvelyesek

Melyek az alacsony glikémiás indexű ételek?

Azok az élelmiszerek, amelyek alacsony glikémiás index-szel rendelkeznek.

A glikémiás index azt jelenti, hogy az adott élelmiszer milyen mértékben emeli meg a vércukor szintet. Ha egy ételnek alacsony a glikémiás index-e, akkor az adott élelmiszer kis mértékben okoz vércukorszint emelkedést. 

A glikémiás index értéke 0 és 100 között mozog, 50 alatti értékek számítanak alacsony glikémiás indexnek.

 

Miért jó az alacsony glikémiás indexű ételek fogyasztása?

Alacsony glikémiás indexű ételek fogyasztásával elérhetjük, hogy a vércukorszintünk egyenletes legyen, mely 

  • segít az ideális testsúly eléréséhez és megtartásához
  • energikusabbak leszünk
  • javítja a koncentrációs képességet
  • csökkenti a cukorbetegség kockázatát.

 

Alacsony glikémiás indexű ételek

Olajos magvak

A dió, kesudió, mogyoró, mandula, és a pisztácia glikémiás indexe is alacsony, 15 és 25 között mozog. Többszörösen telítetlen zsírokat tartalmaznak, emellett az olajos magvak jó magnézium és vas forrásnak is számítanak.

alacsony glikémiás indexű ételek, olajos magvak

 

Zab

Zab és zabból készült ételek csökkentik a koleszterinszintet. Segítik a vércukorszintet egyenletesen tartani, emellett sok rostot tartalmaznak, ami segíti az emésztést és a vérnyomást alacsonyan tartani.

 

 

Hüvelyesek

Sok fehérjét tartalmaznak, és emellett magas a rosttartalmuk is. Ennek köszönhetően tovább érezzük magunkat jóllakottnak fogyasztásuk után. Ezen kívül segítenek a vérnyomást megfelelő szinten tartani és csökkenteni a koleszterin szintet. Hüvelyesek például: lencse, bab, zöldborsó, csicseriborsó.

Fogyni szeretnél vagy életmódot váltani? Próbáld ki az Online Életmódváltó Programot!. Katt ide a részletekért!

 

Keresztesvirágúak

Karfiol, brokkoli, káposzta, kelbimbó. Sok rostot tartalmaznak ezáltal telítenek.

E mellett sok fehérjét is tartalmaznak, és rendkívül táplálóak.

 

 

Édesburgonya

Az édesburgonya az egyik legmagasabb rost- és vitamintartalommal rendelkező növény.

 

Bővebben a glikémiás index-ről itt olvashatsz.

Részletes glikémiás index táblázatot itt találsz.

Alacsony glikémiás indexű receptek itt.

 

via dailynaturalremedies.com

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*